Το Ερευνητικό Κέντρο MOHA, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας του να φέρει κοντά στο κοινό νέους Καβαλιώτες δημιουργούς, παρουσιάζει την ατομική έκθεση κολάζ της εικαστικού – ποιήτριας Ελίνας Τραϊφόρου με τίτλο “Απορροφώντας τη Θέα’’. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017, ώρα 19:00, στην Οικία Μοχάμετ Άλι, στην Καβάλα. Η έκδοση του τελευταίου βιβλίου της Ελίνας Τραιφόρου “Διττή Όψη” όπου συνδυάζεται η εικόνα με το λόγο, έδωσε το έναυσμα στην καλλιτέχνιδα να αφοσιωθεί στην εικόνα μέσα από την ενυπάρχουσα ποιητική δυναμική της τεχνικής του κολλάζ όπου συνενώνονται ετερόκλητα στοιχεία. Τα έργα της έκθεσης “Απορροφώντας τη Θέα’’ αποτελούν μείγμα φωτογραφίας και ζωγραφικών στοιχείων με υλικό το χαρτί, κεντρικό άξονα τον άνθρωπο και την στοχευμένη αποφυγή οπτικών υπερβολών που   δημιουργούν δυσδιάκριτα νοήματα στον θεατή. Αντίθετα, επιχειρήθηκε να αποδοθεί μια ιδέα, κατάσταση, ή συναίσθημα με όσο το δυνατόν πιο λιτό, άμεσο τρόπο και με επιπρόσθετες ποιητικές πινελιές στην ονομασία των τίτλων. Οι τίτλοι είναι τις περισσότερες φορές αναπόσπαστο κομμάτι της ίδιας της δημιουργίας κατευθύνοντας την οπτική εμπειρία του θεατή με λεκτικές σημάνσεις για να… απορροφήσει τη θέα. Στο πλαίσιο της εν λόγω έκθεσης, η δημοσιογράφος της “Καθημερινής’’ κυρία Μαργαρίτα Πουρνάρα θα υποδεχτεί την κυρία Ελίνα Τραϊφόρου, σε μια συζήτηση για το έργο της, η οποία θα διεξαχθεί το Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017, ώρα 19:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ιμαρέτ, στην Καβάλα.

H Ελίνα Τραϊφόρου γεννήθηκε το 1977 στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στην Καβάλα. Σπούδασε BA Film and Drama στο πανεπιστήμιο του Reading και MA Screen Arts (σενάριο και σκηνοθεσία) στο Sheffield Hallam University. Από το 2005 ζει στην Αθήνα.

Δείγμα Γραφής: Στη σκανδάλη του χρόνου, Ποίηση, Ελίνα Τραϊφόρου, Εκδόσεις Χαραμάδα, 2009

 

Λησταρχία πάναγνη

μυριόπλουτη πρόσληψη

καμακώνω κβάντα

κορεσμός από μοναχικά καλώδια

ξέφρενες παρασπονδίες

στη σκηνή της σήψης

ρητινώδης σοβαρότητα

ταράσσει

καταφύγια θυρσοφόρα

 

Σημείωμα (του Νέστορα Ι. Πουλάκου)

Πώς μερικές φορές η κινηματογραφική σκέψη με την ποιητική ανάσα εξάγουν ως σχέση θανατηφόρα ένα αποτέλεσμα επικίνδυνης, σχεδόν τρομοκρατικής λεξικής εκεχειρίας. Ο συγκερασμός των δυο μεγάλων τεχνών βρίσκεται σε τρεμάμενη ανακωχή, όπου η παραβολή των λέξεων καθιστά την αναγνωστική δεινότητα άχρηστη, αρκούντως υποταγμένη. Δεν πρόκειται για παράλυση του αναγνώστη από τον ποιητή. Πρόκειται για πυροβολισμό, εν προκειμένω η Ελίνα Τραϊφόρου -επί χρόνια σκηνοθέτης- τραβάει τη «σκανδάλη» της και εκτοξεύει σφαίρες λέξεων, φράσεων, συμπυκνωμένων μέσω στιγμών μεγάλου συναισθηματικού βάρους. Στο τέταρτο βιβλίο της η ποιήτρια από την Καβάλα, βάζει ως στόχους την κοινωνία και την οικογένεια, τους φίλους και τους ερωτικούς της συντρόφους, για να πολεμήσει στο ακέραιο μαζί τους αλλά και με τα δαιμόνια της ατίθασης γραφής της.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here