Μόνο για σήμερα, Πέμπτη 7/9: Ριφιφί Αστυνομική 1954 | Α/Μ | Διάρκεια: 122′ Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ζιλ Ντασέν με τους: Ζαν Σερβέ, Καρλ Μένερ, Ρόμπερτ Μάνουελ, Ζανίν Νταρσέ Ύστερα από πέντε χρόνια κάθειρξης ο Τόνι Στεφανουά θα ξαναβρεθεί με τους πρώην συνεργάτες του. Στην αρχή αρνείται να συμμετάσχει στη ληστεία ενός μεγάλου κοσμηματοπωλείου που του προτείνεται, αλλά στη συνέχεια μπαίνει στο κόλπο εφαρμόζοντας το μεγαλοφυές σχέδιό του: Να εισέλθουν στο πολυτελές μαγαζί από μια τρύπα που θα ανοίξουν στο ταβάνι του. Το τριαντάλεπτο σιωπηλό κινηματογραφικό ριφιφί που στήνει ο Ζιλ Ντασέν είναι αυτό που χάρισε στο αγωνιώδες φιλμ νουάρ την κινηματογραφική του υπεραξία. Αυτό όμως που έχει μερικώς υποβαθμιστεί από την αριστοτεχνική σεκάνς της διάρρηξης είναι η υπόφαιη σκιαγράφηση του παριζιάνικου υπόκοσμου της δεκαετίας του ’50.

Το επόμενο τριήμερο: 8 – 10/9 Καζαμπλάνκα (Casablanca) Δραματική 1942 | Α/Μ | Διάρκεια: 102′ Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Μάικλ Κέρτιζ με τους: Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Κλοντ Ρέινς, Πίτερ Λόρε Στην Καζαμπλάνκα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ένας Αμερικανός συναντά την παλιά του αγαπημένη, παντρεμένη τώρα με έναν άλλον, η οποία χρειάζεται τη βοήθειά του για να διαφύγει από τη χώρα. Ο σκηνοθέτης Μάικλ Κέρτιζ μισούσε το σενάριο, το οποίο επιπλέον δεν είχε φινάλε. Πώς αυτή η έλλειψη ενθουσιασμού και η αναποφασιστικότητα, ως προς την εξέλιξη της δράσης, είχε ως αποτέλεσμα μια από τις ωραιότερες χολιγουντιανές ταινίες; Πιο αναλυτικά: Στη δίνη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η εξωτική Καζαμπλάνκα στο Μαρόκο αποτελεί σταυροδρόμι όλων των λαών, που ψάχνουν μια διέξοδο από τα δεινά της Ευρώπης και ένα εισιτήριο προς την ελεύθερη Αμερική. Εδώ βρίσκεται και ο Ρικ, ένας Αμερικανός ιδιοκτήτης ενός κλαμπ. Ο Ρικ είναι κυνικός, απόμακρος και σκληρός. Κατά βάθος όμως κρύβει μια ηρωική καρδιά και σύντομα θα χρειαστεί να το αποδείξει… Μια μέρα εμφανίζεται στο κλαμπ του η πρώην αγαπημένη του, Ίλσα, με την οποία έζησε έναν μεγάλο έρωτα στο Παρίσι, λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος. Η Ίλσα τότε τον είχε εγκαταλείψει ανεξήγητα. Τώρα, η ξαφνική της επανεμφάνιση, τον αναστατώνει, καθώς ο έρωτας ανάμεσά τους ξαναφουντώνει. Ο Ρικ σύντομα καταλαβαίνει ότι η Ίλσα τον άφησε τότε από υποχρέωση στο σύζυγό της, Βίκτωρ Λάζλο, έναν θρυλικό αντιστασιακό, που καταζητείται από τους ναζί. Ο Ρικ θα αντιμετωπίσει έτσι ένα ηθικό δίλημμα: να διεκδικήσει ξανά τον μεγάλο του έρωτα ή να θυσιαστεί για χάρη ενός ανώτερου σκοπού, όπως είναι ο παγκόσμιος αγώνας ενάντια στη ναζιστική φρίκη, και να βοηθήσει τον Βίκτωρ και την Ίλσα να δραπετεύσουν στην Αμερική; Ένα πλήρες ερωτικό δράμα σε καιρό πολέμου, θρίαμβος του συστήματος του στούντιο κι ένα από τα μοναδικά έργα που η σκηνοθετική ματιά είναι αρμονικά διασκορπισμένη σε όλες τις βαθμίδες της παραγωγής. Ευδιάκριτα χολιγουντιανό, με τα faux σκηνικά, την αγαπησιάρικη αλλά και επική μουσική του Στάινερ, πολύ του καιρού του και αθεράπευτα ρομαντικό, σκληραίνει από τον Μπόγκαρντ και τον Ρέινς, είναι γεμάτο από ατάκες και μεγάλες σκηνές, αλλά γοητεύει με τις λεπτομέρειες, τα βλέμματα, το look και τον αέρα του. (Πηγή: www.lifo.gr)

Δευτέρα – Τρίτη: 11 – 12/9 Και Ο Θεός Έπλασε τη Γυναίκα (Et Dieu… Crea La Femme) Σινεφίλ 1956 | Έγχρ. | Διάρκεια: 92′ Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ροζέ Βαντίμ με τους: Μπριζίτ Μπαρντό, Κουρτ Γιούγκενς, Ζαν Λουί Τρεντινιάν Οι ερωτικές περιπέτειες της 18χρονης Ζιλιέτ στο Σαν Τροπέ, η οποία διστάζει να επιλέξει ανάμεσα σε δυο αδελφούς. Οφθαλμολάγνο και φολκλορικό, αλλά ταυτόχρονα τολμηρό και ειλικρινές, το «Και ο Θεός…» πέρασε στο θρύλο λανσάροντας το φαινόμενο Μπε Μπε και συμβάλλοντας με τον τρόπο του στην απελευθέρωση των σύγχρονων ερωτικών ηθών. Η ταινία που λίγοι θυμούνται για την αξία της αλλά όλοι για την αποκάλυψη με το όνομα «Μπριζίτ Μπαρντό», βγαίνει ξανά στις αίθουσες περισσότερο ως μια απόδειξη πως όσα χρόνια κι αν περάσουν, αυτή θα είναι για πάντα η γυναίκα για την οποία θα άξιζε να ξαναγραφόταν από την αρχή η ιστορία του κόσμου.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here