Ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας θα διεξάγει έρευνα, με δομημένο ερωτηματολόγιο, για την καταναλωτική συμπεριφορά των Δραμινών και για την άποψη τους για την τοπική αγορά.

Κάθε έρευνα είναι (θεωρητικά) «εργαλείο» για τον φορέα που την κάνει, στην προκειμένη περίπτωση τον Εμπορικό Σύλλογο Δράμας. Πέρα από το προφανές, ότι μειώθηκε (δραματικά) η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή την περίοδο της οικονομικής ύφεσης, νομίζουμε ότι υπάρχουν κι άλλα στοιχεία, της καταναλωτικής συμπεριφοράς που διαμορφώθηκε, τα οποία δεν χρειάζεται μία έρευνα για να γίνουν αντιληπτά.

Αρκεί, η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Δράμας να συζητήσει με τους εμπόρους, για να αφουγκραστεί τις αλλαγές που έγιναν. Για παράδειγμα, λέγεται ότι στα χρόνια της οικονομικής κρίσης μειώθηκε αισθητά ο τζίρος των καταστημάτων ένδυσης και υπόδυσης. Οι καταναλωτές αγοράζουν (καινούργια) ρούχα και παπούτσια, πλέον, μόνο αν βρούνε τα είδη αυτά σε τιμές προσφορών και έχουν «περίσσευμα» στο συρρικνωμένο εισόδημα τους.

Επίσης, η πλειοψηφία των καταναλωτών έχει στραφεί προς τα βασικά είδη διαβίωσης. Οι περικοπές στους μισθούς και στις συντάξεις, σε συνδυασμό με τις τρέχουσες υποχρεώσεις, δεν επιτρέπουν μεγάλα «ανοίγματα». Σε γενικές γραμμές, η οικονομική ύφεση έβαλε «φρένο» στον υπερκαταναλωτισμό των ετών πριν την κρίση.

Γιατί, δεν υπάρχει αμφισβήτηση, ότι η ελληνική κοινωνία ήταν μία υπερκαταναλωτική κοινωνία και η υπερκατανάλωση βασιζόταν, κυρίως, στο δανεισμό των νοικοκυριών.

Θα αναμένουμε το αποτέλεσμα της έρευνας, η οποία, σημειωτέον, διεξάγεται σε περίοδο εκπτώσεων (χειμερινών) κι αυτό το στοιχείο πρέπει να συνεκτιμηθεί. Πάντως, έχουμε την εντύπωση, ότι οι καταναλωτές προτιμούν περισσότερο την τοπική αγορά, αλλά βεβαίως με την έρευνα θα μάθουμε γιατί δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα εμπορικά καταστήματα του τόπου τους και αν θέλουν κάτι περισσότερο από τους εμπόρους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here