γράφει ο Μιχάλης Ι. Μιχαηλίδης

Ο συμβολισμός του μαρτυρίου του Προμηθέα διδάσκεται από Αισχύλο περνώντας μηνύματα για τον αέναο αγώνα της δημιουργίας και της ανοδικής πορείας του ανθρώπου μακριά από τη μοιρολατρία και τη δουλοκρατία που επιβάλλεται με αναίδεια από τις δογματικές θρησκείες.

Το ανήμπορο νήπιο βαφτίζεται ως δούλος του Κνοίου και του εμπνέουν τη δουλεία, τη μοιρολατρία. Ο Αισχύλος θέλει τον άνθρωπο ελεύθερο, απτόητο και ενάρετο επαναστάτη κατά της σαπίλας του κατεστημένου.

Έχει τον Προμηθέα κάτω από βία και βασανιστήρια, αλλά να παραμένει ελεύθερος, δυναμικός μη διστάζοντας να υψώσει το ανάστημά του κατά του υπέρτατου άρχοντα το Δία, αναγκάζοντάς τον να αναγνωρίσει τελικά τον αγώνα του Προμηθέα στέλνοντας το γιο του Ηρακλή να τον ελευθερώσει από το μαρτύριο. Ο Αισχύλος μας δείχνει έτσι ότι η επιμονή των δυναμικών και υγιώς αγωνιζομένων ανθρώπων κάποτε θα πετύχει. Οι σημερινοί ηγέτες του Ελληνικού κράτους δεν αντιγράφουν τον Προμηθέα διότι έγιναν υποτελείς ξένων εξουσιαστών. Έτσι επήλθε ο θάνατος του προμηθειακού πνεύματος καθότι η συνύπαρξη του Εβραϊκού, του Δυτικού, με τον Ελληνικό ηρωισμό δεν μπορούν να συμβιώσουν μη έχοντας κανένα κοινό σημείο που να συνδέει αυτές τις έννοιες του Προμηθέα. Τα ανθελληνικά κατεστημένα δεν αγάπησαν ποτέ το πνεύμα του Ελληνικού ηρωισμού και την τακτική του Προμηθέα, φοβούμενοι ότι ο ηρωισμός που υπήρχε στο Ελληνικό γονίδιο, αλλά και οι προικισμένοι γνήσιοι Έλληνες με ικανότητες και δυναμισμό θα μπορούσαν να έδιναν άλλη κατεύθυνση στην εξέλιξη του κόσμου, ασυμβίβαστη με τα ενδιαφέροντα των εξουσιαστικών κατεστημένων.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here