Η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, Θόδωρου Μαρκόπουλου, την Παρασκευή 7 Απριλίου 2017, ανέδειξε το χάσμα θέσεων μεταξύ των τοπικών αρχόντων και των ναυτιλιακών εταιρειών, όσον αφορά τα δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Πρίνου-Καβάλας. Χαρακτηριστική για το κλίμα που έγινε η συζήτηση στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, ήταν η δήλωση της δημάρχου Καβάλας, Δήμητρας Τσανάκα, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. «Αυτοί δεν φοβούνται τίποτα. Κοιτάζουν μόνο την πάρτι τους», ανέφερε και συμπλήρωσε ότι εξακολουθεί να είναι στο μυαλό της μία διαδημοτική συνεργασία των Δήμων Καβάλας και Θάσου, με τη συμμετοχή και του Επιμελητηρίου, για τη δρομολόγηση ενός ταχύπλοου σκάφους στη συγκεκριμένη πορθμειακή γραμμή.

Οι βουλευτές Καβάλας που παραβρέθηκαν στη συνάντηση, Δημήτρης Εμμανουηλίδης, Γιώργος Παπαφιλίππου, Κώστας Μορφίδης, τάχθηκαν, σε δηλώσεις τους στους εκπροσώπους των τοπικών Μέσων Ενημέρωσης, υπέρ του αιτήματος του αντιπεριφερειάρχη, να αναλάβει, πάλι, την αρμοδιότητα των δρομολογίων η περιφερειακή αυτοδιοίκηση, διότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), δεν μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και τις ιδιαιτερότητες της θαλάσσιας συγκοινωνίας στην περιοχή. Ο Γ. Παπαφιλίππου επεσήμανε ότι, οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να ασκήσουν πίεση προς τις ναυτιλιακές εταιρείες, ώστε να ασκήσουν την εταιρική κοινωνική ευθύνη τους.

Από τις ναυτιλιακές εταιρείες συμμετείχαν στη σύσκεψη εκπρόσωποι μόνο της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Θάσου (Α.Ν.Ε.Θ.), ο γενικός διευθυντής, Γιάννης Τσούπρας και ο νομικός σύμβουλος, Φώτης Βακρατσάς, οι οποίοι κατέθεσαν τις θέσεις που αναφέρονται στο ακόλουθο δελτίο Τύπου:

«Σχετικά με τα δρομολόγια στη γραμμής Πρίνου-Καβάλας, υποστηρίχθηκε η ανάγκη της διατήρησης ενεργού της γραμμής σε όλη τη διάρκεια του έτους, έστω και με επιβολή δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας. Κατά τη χειμερινή περίοδο, κατόπιν συνεννοήσεως όλων των εμπλεκομένων, να γίνεται έγκαιρα δεσμευτικός προγραμματισμός και κατανομή του χρόνου και των δρομολογίων στα προσοντούχα και δυνάμενα να εκτελέσουν δρομολόγια πλοία, ώστε να μην υπάρχουν κενά στην εξυπηρέτηση της γραμμής. Η εταιρεία αναμένει πρόσκληση του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, προκειμένου να διευθετηθεί οριστικά, με αμοιβαίες δεσμεύσεις της περιφέρειας και όλων των ναυτιλιακών εταιρειών, το θέμα των χειμερινών δρομολογίων.

Σχετικά με την μεταφορά ασθενών του Κέντρου Υγείας Πρίνου με πλοία επιφυλακής, τονίστηκε η άρνηση της εταιρείας του κ. Φιλιάγκου να διαθέτει πλοίο επιφυλακής, όπως κάνει η Α.Ν.Ε.Θ. και η ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Μητσόπουλου). Η υποχρέωση θα πρέπει να θεσμοθετηθεί και να αφορά σε όλα τα πλοία και οι μη συνεργάσιμες εταιρείες, να καταγγέλλονται στην κοινωνία της Θάσου ως κοινωνικά ανεύθυνες.

Όσον αφορά στο εύρος ωραρίου δρομολογίων μηνών Απριλίου, Μαΐου και Οκτωβρίου, ζητήθηκε από τους βουλευτές να παρέμβουν στο Υπουργείο Ναυτιλίας και να υποστηρίξουν το κοινό αίτημα της Α.Ν.Ε.Θ. και της ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ, ώστε άμεσα να διευρυνθεί το ωράριο των δρομολογίων στην απογευματινή ζώνη, ώστε τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο, το χρονικό εύρος των δρομολογίων να ανταποκρίνεται και να ικανοποιεί τις συγκοινωνιακές ανάγκες.

Για τις λιμενικές υποδομές, επισημάνθηκε η ακαταλληλότητα των λιμενικών εγκαταστάσεων στο νησί της Θάσου και η ανάγκη βελτίωσής των, με προστασία των θέσεων ελλιμενισμού, διατήρηση των λειτουργικών βαθών, συντήρηση των κεκλιμένων προσγειάλωσης, αποκατάσταση καταστρεμμένων σημείων πρόσδεσης  κ.λπ. Για τη χρηματοδότηση αυτών των απαραίτητων έργων, οι φορείς διαχείρισης λιμένων εισπράττουν καθημερινά το 5% του ναύλου από κάθε όχημα και επιβάτη.

Επίσης, για την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου δρομολόγησης των πλοίων, ζητήθηκε η τροποποίηση του ν.2932/2001 που διέπει τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, ώστε να απορρίπτονται αιτήματα πλοιοκτητών για εποχική, μόνο κατά το θέρος, δρομολόγηση πλοίων και εγκατάλειψη του νησιού τη χειμερινή περίοδο, καθώς και η παραχώρηση δικαιωμάτων δρομολόγησης σε πλοία που στερούνται πιστοποιητικών ασφαλείας και αδυνατούν να ανταποκριθούν σε ανειλημμένες υποχρεώσεις  δρομολογίων».

Η συνάντηση για τα δρομολόγια  στη γραμμή Πρίνου-Καβάλας θα επαναληφθεί με τη συμμετοχή εκπροσώπων και των άλλων ναυτιλιακών εταιρειών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here